Tek Kişilik Dev Gösteri
2008 yılında imza attığı In Bruges ile birçok sinemaseverin
radarına giren Martin McDonagh, üçüncü uzun metrajı Three Billboards Outside
Ebbing Missouri tekrar sevenleri ile kucaklaştı. Zira ikinci uzun metrajı Seven
Psychopaths’da sevenlerinin büyük bir çoğunluğu çekingen kalmıştı. Bu yıl Oscar
sezonunda da ismi en çok zikredilen Three Billboards Outside Ebbing Missouri,
En İyi Kadın Oyuncu (Frances McDormand) ve En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu (Sam
Rockwell) dallarında ödülün sahibi oldu. Ödüllerden de anlaşılacağı üzere film,
her ne kadar senaryosu ile dikkat çekse de daha çok oyuncu performansları ile
öne çıkmakta.
Farnces McDormand’ın hayran olunası performansından kalır
yanı olmayan Sam Rockwell’in ve Woody Harrelson’in oyunculukları da
unutulmamalı. Aynı filmden Oscar’da En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu dalında iki
adayın çıkması başka nasıl açıklanabilir. Lakin Dixon karakterine hayat veren
Sam Rockwell’in rol arkadaşına çalım atarak ödüle ulaşması hiç şaşırtıcı değil.
Zira Rockwell, tüm film boyunca herkesten rol çalarak adeta perdede göründüğü
her an devleşir. Özellikle birkaç sahnede tek kişilik dev bir gösteriye imza
atar. İşte bunlardan birisi konuşacağımız sahnedir.
Dixon'un Acısını İfade Edişi
Polis memuru Dixon, hayatta belki de tek güvendiği, baba
yerine koyduğu, şefkat gördüğü insanı Ebbing’in polis şefi Willoughby’un ölüm
haberini yeni almıştır. Kanser hastası olan Willoughby’un intihar etmesinin tek
sebebi olarak Mildred’e billboardları kiralayan Welby’i görür. Dixon’un uzun
zamandır bilediği ama sırf Willoughby engelliyor diye bastırdığı öfkesi sonunda
açığa çıkmıştır. Ve bu noktada artık Dixon’ı durdurabilecek tek kişinin de
ölmesi nedeniyle öfke salıverilmiştir. Zira başka yolu yoktur. Dixon,
Willoughby kadar onun için önem taşıyan, onu hayata bağlayan mesleğine bile
veda ettirecek bir eyleme hiç düşünmeden girişir.
Dixon, ağır ve emin adımlarla karşı binaya yönelir. Bu
esnada kamera da “polis 155” yazan plakanın yanından yavaş yavaş çıkarak
Dixon’ın peşine takılır. Dixon tamamen hedefe ve amaca konsantre olmuştur. Ne
yoldan geçen arabalar ne de başka bir şey artık onu frenleyebilir. Merdivenler
çıkılır, odaya yönelir Dixon. Bir an
bile düşünmeden, tereddüde düşmeden silahının kabzasıyla vurmaya başlar avına.
Yetmez camdan aşağıya atar. Yetmez çığlık çığlığa bir haldeki sekretere yumruk
sallar. Ve yine hiç duraklamadan dışarıya çıkıp eserine son bir rötuş yaptıktan
sonra karakola girer. Dixon, bir solukta tüm bunları yaparken kamera ise yani
biz seyirciler onu arkasından takip etmekle yetiniriz. Onun peşinde
sürüklenmekten başka bir şey gelmez elden. Monsters of Folk grubunun icra
ettiği His Master's Voice parçası eşliğinde sahnenin vuku bulması ise ayrıca
enteresandır. Zira bu türlü vurdulu kırdılı sahnelerde adrenalinin tavan
yapacağı müzikleri arka fonda duymaya alışığız. Lakin McDonagh, insanın içine
sükunet, huzur ve güven duygusu aşılayan bir müzik tercih ederek
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder